Eindelijk! deel 2 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu Eindelijk! deel 2 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

Eindelijk! deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

21 November 2005 | Portugal, Porto

Zaterdag 12 november

Om tien uur moesten we al weer bij de balie staan om te vertrekken richting Porto. Toen mijn kamer wakker werd was het dus precies tien uur. Tijd om rustig te douchen had ik niet. Het feit dat Freya de tas in haar kamer had staan waar ook mijn schone kleren in zaten deed mij besluiten om dan maar hetzelfde aan te houden en in het volgende hotel meteen te wisselen van kleding.
Achteraf bleek dat de meiden ook wat langzamer waren en dat Rita onze begeleider ook een beetje aan de late kant was. Hierdoor hadden we toch nog even tijd om een bakkie koffie te drinken in een pastelaria. Daarna hebben we de anderen opgehaald en zijn we op weg ge gaan richting Porto. Nu iedereen elkaar een beetje heeft leren kennen tijdens het diner en het stappen is het in de bus een stuk gezelliger geworden. Zij kunnen wij het nu dus goed vinden met de mensen uit Polen en Slovenie en verder met een jongen uit Turkije en met een jongen uit Zwitserland. Natuurlijk hoort ook het meisje uit Duitsland erbij omdat zij al heel de vorige dag heeft rondgelopen met Cindy en Roos.
Eenmaal in Porto zat de gezelligheid er dus lekker in. Hier hebben we echt veel gedaan. We hebben met een gids een aantal gebouwen en pleinen bezocht die ik hier allemaal niet in zal gaan beschrijven. Het hoogtepunt van de dag was voor mij toch wel het bezoeken van een wijnhuis. Hier hebben we een rondleiding gehad en ook nog wat wijn geproefd. Deze nacht sliep ik wel met Freya op één kamer en in een luxe hotel. Hier waren we wel aan toe. Een lekkere douche even omkleden en dan gaan eten. Omdat het de vorige dag zo gezellig was besloten we om weer met zijn allen te gaan eten. Dit stond niet op de planning maar Rita en Fernando, de andere begeleider hebben iets kunnen regelen. Natuurlijk aten we weer patat met vlees. Het vlees was deze keer iets anders. Wat vetter maar wel met meer smaak. Freya en ik besloten om vanavond niet mee te gaan met de groep om weer te gaan stappen. De volgende dag zou ons een lange terug weg te wachten staan plus nog een bezoek aan Obidos.