De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Remco Buuren - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

12 December 2005 | Spanje, Madrid

Donderdag 8 december

Vandaag moesten we verzamelen op Cais do Sodré waar we vandaan vertrokken richting Madrid. Daar aangekomen bleek dat er niet zo veel mensen mee gingen als de vorige keer. Dit tot onze grote opluchting. Dit weekend hadden we geen zin in vervelende Italianen. In plaats van ruim 70 gingen er deze keer ongeveer 40 studenten mee waarvan nog een aantal die ook mee waren naar Porto.

Op weg naar het eerste plaatsje merkten we tijdens de stop dat het wel een erg leuke groep was. Behalve wij waren er ook vier Belgische meiden die ook Nederlands spraken. Al snel leerde we elkaar kennen en gingen we met hen op stap. Verder waren er weer de nodige gesprekken met onze, een tikje vreemde, Duitse vriend die geobserdeerd is door voetbal en een jongen en meid uit Brazilie die ook erg aardig waren.

Het plaatsje Caceras was een erg GEZELLIG plaatsje. We hebben hier wat rond gelopen in het centrum door de nauwe straatjes en vooral de mooie gebouwen bekeken. Hierna zijn we wat gaan drinken in een café.

Toen we net lekker zaten te kletsen over van alles en nog wat werden we gebeld door de aardige reisleidster die vroeg waar we bleven. Wij dachten dat we nog ruim een kwartier hadden. Niet zo gek als je bedenkt dat wij domme Nederlanders onze tijd niet hadden aangepast aan de Spaanse tijd. Wij hoorde het Fernando(de andere organisator) wel zeggen maar dachten dat hij bedoelde met "geen Portugese tijd" niet te laat komen zoals hij wel vaker een grapje maakte.

Mede hierdoor en door een misrekening en nog wat niet verwachte tegenvallers kwamen we pas ´s avonds half één aan in de jeugdherberg. Na ons te hebben omgekleed zijn we naar een feest gegaan in de binnenstad van Madrid. Het werd gehouden in een paleis en hier waren er meerdere zalen met in elke zaal andere muziek. Het eerste half uur moesten we even door de drukte heen, maar toen we uiteindelijk gewend waren ging iedereen helemaal los!!

De volgende ochtend om 6 uur met de metro naar huis om nog een paar uurtjes te slapen voordat we aan de tour door Madrid konden beginnen.

• 13 December 2005 - 13:43

Beest Uit Monster:

Hee vent, toppie hoor, zo'n snoepreissie :)

Groetennn

• 13 December 2005 - 15:31

Mama En Je Zusje:

alô remcoen freya tudo bem ao nossa saúde não ... mais que não ter nós seu
    mui feliz chegar seu perto de em casa

je site is echt heel leuk we hebben er van genoten drie maanden lang en we hebben genoeg foto'ds he om te bekijken hahahahaha een hel stik vol hahah

completo muito
    amor
    dentre
    Países Baixos

desde tigo mãe e irmã(je)

nós conter de seu