Eindelijk! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

21 November 2005 | Portugal, Lissabon

Even terug in de tijd!!

Vrijdag 11 noveber

Eindelijk was het zover vandaag zouden we een stedentripje gaan maken langs vier steden ten Noorden van Lissabon. Als eerste gingen we vandaag via het bedevaartsoord Fatima naar Coimbra. In Fatima aangekomen was het schitterend weer. In de bus hebben we een Duits meisje leren kennen en met haar zijn we dan ook naar het centrum van al het heilige aan dit plaatsje gegaan. In Fatima, wat op zich niet zo´n groot plaatsje is, heeft heel lang geleden een wonder geschied. Drie meisje hebben de heilige maagd Maria drie maal zien verschijnen in een boom. Vanaf die tijd zijn er elk jaar Pelgrimstochten naar Fatima. En denkt men dat je gebeden gehoord worden als je op je knieen het hele plein oversteekt naar de kapel. Hoewel ik hier allemaal niet in geloof is het toch indrukwekkend om te zien wat al deze mensen voor hun geloof overhebben.
Na dit korte bezoekje gingen we op weg naar Coimbra. Freya en ik zijn hier natuurlijk al een keer geweest en wij hadden er dan ook geen zin in om met alle andere studenten die mee waren op deze trip te gaan lunchen. Wij zijn in plaats daar van naar het Madurodam van Portugal gegaan en hebben hier een aantal gebouwen en architect stijlen van Portugal in het klein kunnen bewonderen. Hierna hebben we nog even een paar kerken goed vanaf de buitenkant kunnen bekijken voordat we met de bus naar de overkant reden om vervolgens in te gaan checken. Dit duurde erg lang omdat we niet met zijn 63en in één hotel of herberg terecht konden. Ik en Freya sliepen in de wat minder comfortabele jeugdherberg. Daar aangekomen sliep ik met 5 Italianen op de kamer die stuk voor stuk zo dronken en stoned mogelijk wilde worden. Ze vonden het raar dat ik niet wilde mee blowen want ik kom natuurlijk uit Nederland waar iedereen zich helemaal suf blowt. Na even beneden tv te hebben gekeken was het tijd om met zijn allen te gaan eten. We kregen patat met vlees en heel veel wijn. Na een klein uurtje waren alle Italianen en Spanjaarden zo dronken als een tor. Dit maakte het alleen maar gezelliger. Daarna zijn we met zijn allen door gegaan naar een bar met wat alternatieve muziek. Ik hou hier niet zo van maar het mocht de leuke avond niet verpesten. Wat wel verpest werd was mijn nachtrust omdat ik toch iets eerder terug ging dan een paar Italianen en zij iets te veel gedronken hadden om stil in hun bed te gaan liggen. Ik stoorde mij hier verder niet aan en lag al snel weer in dromenland om mij voor te bereiden op de toch best lange dag die zou gaan volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Remco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 39267

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Tour de West Europa

28 April 2013 - 10 Mei 2013

Florida de sunstate

02 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Vakantie op Madeira

30 November 2007 - 30 November 2007

India en Nepal

17 September 2004 - 17 December 2004

Op stage in Portugal

Landen bezocht: