Stage!!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu Stage!!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

Stage!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

17 November 2005 | Portugal, Lissabon

De afgelopen week.

Deze week hebben we stage gelopen op een school iets buiten benfica. Nu hebben we eindelijk kunnen zien hoe het er op de basisscholen in Portugal aan toe gaat. Ik moet zeggen dat dit nogal een verschil is in vergelijking met Nederland. Nu zijn wij nederlanders al snel geneigd om te zeggen dat bij ons alles beter is. Maar hier bepaalt de leraar voor een groot gedeelte hoe zij les geeft. Er is geen schoolinspectie waardoor er niet wordt gecontroleerd hoe het er aan toe gaat in de lokalen. Uit wat ik heb gezien en gehoord blijkt dat veel leerkrachten niet echt geschikt zijn om voor de klas te staan. Er ontstaan nogal wat problemen wat betreft de orde in de klas.
Maar verder was ook dit weer een leuke ervaring. De kinderen waren erg aardig en met mijn beknopte kennis van de Portugese taal was ik toch in staat om te helpen tijdens de lessen. Ik kreeg ook een leuk afscheid vandaag van de juf en de kinderen.
Morgen en de rest van het weekend ga ik maar eens een beetje uitrusten. Elke dag 5:30 op gaat niet in de koude kleren zitten op zijn hollands gezegd.

  • 21 November 2005 - 13:24

    Chantal:

    zo zo lekker veel fotos weer he broertje zet is weer fotos er op voor mij
    anders kijk ik elke dag naar zo'n saaie lege site xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Remco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 39268

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Tour de West Europa

28 April 2013 - 10 Mei 2013

Florida de sunstate

02 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Vakantie op Madeira

30 November 2007 - 30 November 2007

India en Nepal

17 September 2004 - 17 December 2004

Op stage in Portugal

Landen bezocht: