Week 6 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

31 Oktober 2005 | Portugal, Lissabon

Olá tudo,

Ik denk dat het de vorige keer wel is bevallen een heel week verslag in het kort. Ik ga hier dus mee verder. Dat betekent wel dat jullie alle overbodige informatie gaan missen. Wil je wel weten wat wij gegeten hebben op een bepaalde dag laat dit dan weten via de berichtjes.

Maandag 24 oktober
De tijd lijkt nu echt voorbij te vliegen. Cindy´s ouders waren er een week maar voor mijn gevoel was dit maar twee dagen. Vandaag helpt het weer ook een handje mee. In oktober zijn we vandaag nog even lekker een paar baantjes gaan trekken in de zee. Met een temperatuur van rond de 20 graden is de zee net iets minder warm als de buiten temperatuur. Heerlijk!

Dinsdag 25 oktober
Weer zo´n lange dag. Na onze eerste gymles moeten we de tijd zien op te vullen tot de taalcursus. Dat is ruim 6 uur. Een beetje surfen de site bijwerken enz. , lunchen in Colombo en dan is het wel weer tijd om naar de taalcursus te gaan. We beginnen nu echt de taal te leren. Doormiddel van de werkwoorden en het opbouwen van de zinnen hebben we het gevoel dat we het echt gaan leren.

Woensdag 26 oktober
Niet veel boeiends te melden eigenlijk. We hebben weer heel vroeg drama gehad op school. Hier doen ze het werk wat we in Nederland in een week af moeten hebben in een half jaar. Ik werk dus de rest van mijn periode aan 6 activiteiten voor kinderen van 4 en 5 jaar. Dit doe ik in een groep van 6 studenten tijdens de les. Zeg dan nog maar eens dat ik geen relaxt leven heb. haha!

Donderdag 27 oktober
Vandaag hebben we eindelijk een boeiende handvaardigheidles gekregen waar je iets mee kan in meerdere groepen van de basisschool. Met een beetje olie en krijt(samen geprakt) in water kan je door hier een velletje papier doorheen te halen leuke werkjes krijgen. Verder wordt de taalcursus nu echt pittig en haken de eerste studenten af. Om dit zeer ondragelijke leven hier(lol) wat makkelijker te maken zenden ze speciaal voor mij iedere werkdag een dubbele aflevering van friends uit.

Vrijdag 28 oktober
Na een weer redelijk drukke week is het toch wel lekker zo’n vrije vrijdag. Vandaag was het plan om fietsen te huren en een lekker stuk te gaan fietsen. Aangezien het de afgelopen dagen elke dag wel een aantal uur regent konden we het dus wel verwachten dat het ’s morgens geen fietsweer was. Uiteindelijk zijn we om half drie toch nog fietsen gaan huren om de omgeving te bekijken. We konden niet te ver fietsen want om vier uur moeten de fietsen weer terug zijn. Dan was er nog het probleem dat er maar drie fietsen waren bij het station en de aardige man verwees ons door naar het ford voor de vierde fiets. Tijdens het fietsen kwamen we erachter dat er een mooi pad is aangelegd om heel de kust af te fietsen. Dat is opmerkelijk omdat we nergens in het land nog een fietspad hebben gezien. Na het fietsen zijn we als een speer boodschappen gaan doen en thuis gaan koken. Dit moest vandaag wat eerder gebeuren omdat de vriend van Roos overkwam uit Nederland voor twee nachtjes.

Zaterdag 28 oktober
Hoewel we niet echt wisten wat we moesten doen vandaag was er toch snel besloten dat we naar Lissabon gingen. Niet vanwege het mooie weer of omdat we iets speciaals te doen hadden. Gewoon vanwege het simpele feit dat wij Nederlanders niet willen dat we geen gebruik maken van onze al betaalde dagkaart die geldig is tot en met vandaag. Eenmaal in Lissabon zijn we eerst maar eens mijn horloge gaan kopen die ik nu al een week wil hebben. Hierna zijn we, nu we toch in een koopbui zijn, maar door gegaan met shoppen. Freya en ik hebben onze wintercollectie een beetje aangevuld. Toen we ook hier klaar mee waren zijn we naar het stadion van Sporting Lisboa gegaan om een keer te informeren naar de manier waarop je een wedstrijd kan bezoeken. Het is hier een stuk makkelijker dan in Nederland. Naast de seizoenkaarten zijn er een vast aantal losse kaarten die kan je kopen aan het loket bij het stadion. De voorverkoop van de eerst volgende begint a.s. woensdag dus misschien zitten we volgend weekend wel in het Alvalade stadion. Vandaag konden we wel al een kijkje nemen in het stadion. Tot onze verbazing kan je in het stadion naar de bioscoop. Verder kan je er veel eettentjes en een gamehal met bowlingbaan bezoeken. Wij kozen ervoor om maar naar de film te gaan. We zijn naar een documentaire geweest over een man die elk jaar de grizzly beren in Alaska wilde beschermen en uiteindelijk door een van hen werd gedood. Onderweg naar huis hebben we bij de Indiër in Cascais nog wat te eten afgehaald.

Zondag 29 oktober
Nu we hier al weer een paar weken zitten zou je kunnen voorspellen wat we vandaag zouden gaan doen. Het was geen gewone dag in “ huize erasmus studenten” vandaag was de vriend van roos er immers. Hier heb ik eigenlijk niets van gemerkt. Ik werd laat wakker en ben toen aan mijn verslagen gaan werken. In de tussentijd waren de andere bewoners aangekleed en even Cascais gaan bezichtigen. Zij bleven zo lang weg dat Freya en ik maar boodschappen zijn gaan doen en de broek van Freya zijn wezen ophalen. Terug in het huis waren Roos en Cindy Richard naar het vliegveld gaan brengen. Wij maakte er thuis maar een echte zondag van door een beetje op bed te liggen en later de spaghetti klaar te maken. Hierna kwamen de meiden weer thuis en hebben we, hoe kan het ook anders een potje zitten kaarten.