You Monkey !!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Remco Buuren - WaarBenJij.nu You Monkey !!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

You Monkey !!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

29 Juli 2008 | India, Jaipur

Hier even een berichtje van Freya. Na drie dagen Jaipur zijn we nog steeds onder de indruk van we allemaal meemaken hier. Het straatbeeld verschilt maar een heel klein beetje met die van ons. Hier loopt rijdt en toetert echt van alles door elkaar. Als je hier wil oversteken is het ogen dicht en heel hard rennen en dan hopen dat je nog leeft als je aan de overkant bent.

We hebben al een hoop leuke dingen gedaan hier. (en nee joyce ik roep niet om de 10 minuten een hele ervaring, ik zal het hier alleen om de drie zinnen tikken lol) Zo hebben we de eerste avond hier op het dakterras van het hotel gegeten tussen de vleermuizen en andere beesten in. (een hele ervaring!) De volgendedag hebben we een toeristische rondtoer door de stad gemaakt en hebben we het Amberfort bezocht. We zijn heel toeristisch naar boven geklommen op de rug van een olifant en we hebben nog wat toerischtische trekpleitsters bezocht.

In de avond zijn we weer heel toeristisch met de groep naar een showdinner gegaan en hebben we gekeken naar een enthousiast optreden( zolang er geld gegeven werd dan :)) van Indiase danseressen. Het etentje leek een beetje op dat diner van Gambia. In alle landen ter wereld doen ze het zelfde voor de toeristen maar het was wel erg gezellig en zo hebben we de groep ook een beetje beter leren kennen. (weer een hele ervaring rijker)

Vandaag hadden we de hele dag voor ons zelf. We hebben een tempel bezocht voor een of andere heilige aap.(moet van Remco tikken dat aap in het hindi jij is zodat rem een hele leuke titel heeft nu.) De (overigens erg schattige) bavianen op weg naar de tempel hebben het stukken beter dan de meeste mensen in de stad want het schijnt goed voor je karma te zijn om die beestjes te overladen met bananen en mais. Na een gigantische rotklim hadden we een super mooi uitzicht over de stad en werden we ook nog eens gezegend in de tempel.

Later zijn we in de stad ook nog eens heel decadent gaan shoppen in de duurste winkelstraat van de stad (de pc hoofdstraat van Jaipur zeg maar) We zien wel armoede op straat en Rem wordt helemaal week van de straatkinderen hier. Voor zes cent koopt hij eten voor ze bij de voedselstalletjes. Dan terug worden gebracht naar het hotel door een oude man volgens eigen zeggen 45 maar wij dachten minimaal 54. Ook hier konden wij het niet laten ipv 30 irps(50 eurocnt) 100irps(1,60 euro) te geven. De arme man fietste de longen uit zijn tengere lijf voor onze dikke europese billen.

Nou ik geloof dat ik er een super lang verhaal van gemaakt heb zodat ik niets meer hoef te vertellen als we weer thuis zijn. Jullie hebben alles al gelezen (als jullie zin hebben om je door dit lange verhaal heen te worstelen) Volgende keer laat ik Rem maar weer tikken want die is iets korter van stof en ook wat komischer (volgens eigen zeggen dan) Zo hou ik ook wat meer stof over om te vertellen als ik thuis ben haha. Nou ik ga me klaarmaken voor de bollywood film die we zo in een van de grootste bioscopen van India gaan bekijken(vast weer een hele ervaring!) en dan morgen verder naar Agra naar de Taj Mahal! We hopen dat we daar ook de luxe van internet hebben zodat we daar ook weer een stukje van onze avonturen kunnen tikken.

Groetjes Freya en Remco

  • 29 Juli 2008 - 11:27

    Anneke:

    wat een fantasties verslag lees ik weer en ja ik herken het dat remco het heel erg vind wat betreft kinderen en zwervers hij zou alle mensen willen helpen maar ja dat gaat natuurlijk niet maar de wereld is eingelijk wel on eerlijk verdeeld als je het zo leesst nou ik vond het weer leuk om jullie verslag te lezen en daar leer ik ook weer van om de cultuur van een ander land ik zou zeggen blijf schrijven voor het thuis front xxx pa en ma

  • 29 Juli 2008 - 19:56

    Joyce:

    Wat een ervaring allemaal. Een hele ervaring om te lezen ook. Ik moet zeggen dat het erg cool klinkt wat jullie allemaal doen. En ik lees nog niks over ziektes. (ik klop het meteen af hier)
    Heel veel plezier verder en eh...voor de tijdsbesparing en de kans om nog wat verhalen over te hebben is het misschien beter als Rem weer tikt, haha.

    xxx


  • 29 Juli 2008 - 21:49

    Lidy:

    Freya je schrijft een leuk verhaal, ik krijg een leuke indruk zo van wat jullie allemaal meemaken.Wat veel hebben in een korte tijd. Tot de volgende keer groetjes mama Lidy

  • 29 Juli 2008 - 21:59

    Hedwig:

    Hallo nichtje en neefje van me.
    Zo bijna aan de andere kant van de wereld en toch al iedere dag een verslag, leuk en ga vooral allebei door. Wat een avonturen maken jullie mee en wat heerlijk om te lezen dat die nuchtere remco zich in laat pakken door de indiase kindertjes. Je kan een leuk, zielig indiaas meisje als souvenier mee naar huis nemen, schijnt in Hollywood erg hip te zijn.
    Allebei nog heel veel avonturen toegewenst, groetjes Hedwig

  • 31 Juli 2008 - 11:24

    Anneke:

    ik vraag me af kunnen jullie ook wat fotos plaatsen dat zou ik erg leuk vinden ben wel nieuwschierig xx ma ps rem darteam heeft gewonnen met 5-4 xxxxxxxook van pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Remco

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 39253

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Tour de West Europa

28 April 2013 - 10 Mei 2013

Florida de sunstate

02 Juli 2011 - 10 Juli 2011

Vakantie op Madeira

30 November 2007 - 30 November 2007

India en Nepal

17 September 2004 - 17 December 2004

Op stage in Portugal

Landen bezocht: