Van de een op de andere dag.... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu Van de een op de andere dag.... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Remco Buuren - WaarBenJij.nu

Van de een op de andere dag....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Remco

04 Augustus 2008 | Nepal, Pokhara

Dag 10

Hoi lezers,

Het is al weer een aantal dagen geleden. Daarom dachten we voordat het thuisfront ongerust wordt even een berichtje plaatsen.

Ik zit nu aan het buitengewoon mooie meer van de Nepalese stad Pokhara. We zijn hier vandaag aangekomen na een tussenstop in de stad Lumbini.(ook Nepal)

Voor een goed verslag neem ik jullie mee terug naar de stad Agra waarvandaan wij vertrokken richting Varanasi.

Jullie hebben kunnen lezen dat het in India super druk kan zijn en dat de straten niet altijd even schoon zijn en dat dit de nodige risico's meebrengt wat betreft de gezondheid. Freya en ik bleven hiervan bespaard tot het bezoek aan deze nog smerigere en drukkere stad. (voor je verder leest nu is alles weer onder controle)

Na een bezoekje aan de overigens indrukwekkende crematieplaats aan de rivier de Ganges heeft Freya het twee dagen benauwd gehad(door de rook van de lijken die op dat moment werden verbrand) en haar medicijnen wilde niet werken. Toen het iets minder werd kreeg zij koorts. Ook deze koorts zakte weer een beetje en zo konden we op naar de grens van India met Nepal. Hier ging het op een aantal fronten mis. Freya 's koorts zette door met als gevolg 40 graden. het was ook bijzonder warm en chaotisch bij de immigratiekantoren. Een half uurtje later in de bus hebben we de nieuwe gids verzocht om een dokter te laten komen. Om het kort te houden heeft deze overigens sympathieke dokter haar in het hotel een antibioticakuur voorgeschreven en is zij nu weer een stuk opgeknapt.

Het kon natuurlijk niet een vakantie in een vreemd ver land waar Freya niet ziek zou worden. Bovendien zijn er van de twintig koppen tellende groep maar twee a drie mensen die nog niets hebben gehad met hun gezondheid. Ik ben hiervan een van de gelukkigen.

Varanasi was in vele opzichten de druppel die de emmer bij velen deed overlopen. Te smerig, te druk, te veel oplichters. Zo zijn velen bij de grens nog een hoop geld kwijt geraakt bij een illegaal wisselkantoor. Ook hier wist ik ons wat ellende te besparen door te weten op hoeveel de Nepalese roepie stond.

Nu we al weer twee dagen door Nepal trekken merken we heel goed het verschil met India. Hier is er rust en een ongekende schoonheid aan natuur. Mooie heuvels en bergen, schitterende dalen en een vriendelijk volk. We moeten het proberen niet met elkaar te vergelijken want ook in India hebben we de charme van dit land wel ontdekt. De rituelen aan de rivier de middeleeuwse straatjes in Varanasi zal ik niet snel vergeten.

Morgen doen Freya en ik het nog wat rustiger aan. Zodra de rest van de groep een wandeling van 11 kilometer gaat maken pakken wij waarschijnlijk de fiets en verkennen we zo een beetje dit mooie dorpje waar we als we geluk hebben de eerste bergtoppen van de Hymalaya kunnen zien.

Tot zo ver het verslag op dag 11 van onze vakantie. Iedereen kan dus weer gerust zijn en het volgende verslag zal weer vol staan met prachtige verhalen.

Groetjes Freya en Remco

• 05 Augustus 2008 - 10:36

Anneke:

zo dat was weer een avontuur zeg en ja rem ik was inderdaad al ongerust omdat je zei dat freya van de week al een scheurtje ging vertonen ik hoop dat jullie van af nu die ellende bespaart zal blijven dus ik vreesde al wat nou gelukkig gaat het al beter met haar en freya doe maar lekker rustig aan meid nou ik ga maar weer eindigen en hoop dat het volgende berichtje weer leuk is ik ben er een beetje onderste boven van sorry maak er nog wat moois vanxxxxxxxengroetjes van pa en ma ps ben wel heel blij dat ik weer van jullie hebben gehoord

• 05 Augustus 2008 - 14:54

Joyce:

Freya die in het buitenland een dokter ziet? Hoe groot is de kans? Gelukkig is alles weer beter nu en volgens mij zijn er dit keer geen vervelende prikken aan te pas gekomen. Je gaat vooruit, meid!
    Geniet van het rustige Nepal en tot schrijfs maar weer.

xxxx